Hej..
Ser att det inte är alla som gillar vara inne på FB och debattera, många föreslår att vi skall hålla till här i vår egen lilla värld. Personligen tror jag inte det skulle ge så mycket om vi bara höll till här och liksom diskuterar med redan frälsta. I vart fall räcker det inte OM vi nu vill synas för att få fler medl och sympatisörer.
Jag vet inte hur vi ligger till idag med ekonomi eller antal medl men det behövs nog ett ganska stort uppsving om partiet skall få slagkraft inför ett val, kanske rent av ett nyval innan 2018.
Jag skrivit till Dalarnas samtliga riksdagsmän ang vargproblemet, några har svarat och i just den frågan hänvisar de till deras partiprogram. Någon sade bla att LPo aldrig kommer in i riksdagen och en röst på oss skulle förmodligen enbart gynna S och MP. Det är alltså den uppfattningen andra politiker har om LPo. Just detta resonemang gör ju att vi måste verkligen kraftsamla på medlemsvärvning och det gör vi lättast genom att sprida budskapet om att vi finns till, alltså synliggöra oss och inte låsa in oss i ”stängda rum”.
Naturligtvis skall frågor som bara berör LPo internt INTE föras i öppna grupper på FB, det säger sig själv. Lika viktigt är det att när någon kastar sig in i debatter på FB lägga band på sig och inte luras in i dåliga debatter där man tex går till personangrepp typ idiotförklarar någon osv. Man kan ju vara lite idiot själv i bland och då är det bättre stänga munnen och inte visa att man är det.
kalle B