- Partiets hemsida
- Startsida
- Om medlemswebben
- Årsmöte 2024
- Årsmöte 2023
- Årsmöte 2022
- Extra årsmöte 2021.
- Årsmötet 2021
- Extra årsmöte 2020
- Årsmöte 2020
- Årsmötet 2019
- Årsmötet 2018
- Extra årsmöte 2017
- Årsmötet 2017
- Årsmötet 2016
- Årsmötet 2015
- Nyhetsbrev arkiv
- Dokumentarkiv
- Föreningskunskap
- Insändararkivet
- Kontakt
- Inskickade kommunala motioner
Fler medlemmar?
Startsida › Forum › Landsbygdspartiets interna forum › Fler medlemmar?
- Detta ämne har 8 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 11 månader sedan av Johan Barzel.
-
FörfattareInlägg
-
2015-07-20 kl. 20:25 #1392Danny BraatKeymaster
Problemet med detta forum är att vi är alldeles för få medlemmar för att det skall bli någon större aktivitet här. Drygt 330 medlemmar varav endast ett fåtal är intresserade av seriösa diskussioner räcker inte. Fler medlemmar borde ha högsta prioritet, men frågan är hur det skall gå till. Det nya utökade partiprogrammet verkar ju inte ha haft någon större effekt på tillströmningen av nya medlemmar. Inte heller så många av de 2000 i FB gruppen är medlemmar. Sedan kan man ju också fråga sig vad finns det för anledning att bli medlem? Får man något tillbaka?
2015-07-20 kl. 20:53 #1393Bo ÖsterlundDeltagareJa det är synd att inte fler är med i diskussionerna här på forumet. Problemet som jag uppfattar det här forumet är att det tar alldeles för lång tid innan det kommer ett svar i de flesta fall veckor till månader innan någon kommer med ett svar och då har man ju tappat intresset och i sämsta fall tråden!
Anledningen till att vara medlem tycker jag är att vara med och forma en politik som gör att hela Sverige ska bli ett välmående land.
Jag hoppas att man får något tillbaka i form av att vi kommer in i rikstagen 2018.
Det är en sporre att ha det som mål fast det fodrar hårt arbete att nå målet men tillsammans så ska det gå.2015-08-10 kl. 21:02 #1394Stefan JonssonDeltagareEftersom det här är det senaste inlägget (3 veckor gammalt) så måste jag som ny medlem få ställa några frågor.
Hur många medlemmar har Landsbygdspartiet, 330 ser jag ovan, men idag?
Landsbygdspartiet har trots allt fått några mandat i en del kommuner. Men var är partiet aktivt?Som ni ser är det lite data jag är ute efter. Mest för att veta vad jag pratar om, ni vill trots allt att man ska göra reklam för partiet…
2015-08-10 kl. 21:13 #1395Bo ÖsterlundDeltagareJa Stefan, det är rätt så trögt att få medlemmarna att gå in på forumet och kolla meddelanden som läggs upp här. Tyvärr så tar det alldeles för lång tid innan man får svar här. Det är mer intressant att delta på Facebook! Tycker att det är viktigt att synas på Facebook för det drar nog en och annan till LPo men det vore bra om man tar och sätter fart på detta forum också för här är det ju bara medlemmarna som ska ta både bra och dåliga saker som dom som inte är medlemmar har att göra med.
2015-08-11 kl. 00:16 #1396AnonymInaktiv@Stefan – Välkommen som ny medlem! Jag tror det är rimligt att säga att under mer strukturerad form är partiet aktivt i de lokalföreningar du kan finna listade på partiets webbstartsida under länken Lokalföreningar. Sedan finns spridda skurar av engagerade individer och mindre grupper över hela landet där aktiviteten varierar lite i tid och omfång. Var är du bosatt? Har du andra medlemmar i din närhet som du känner till?
2015-08-11 kl. 00:57 #1397AnonymInaktivAngående medlemsvärvning så är det väl ett dilemma för de flesta partier. Tittar man på de andra så verkar de försöka med lite olika ”knep” så som gratis medlemskap första året, eller för vissa ålderskategorier. Kontinuerlig medlemsvård är ju också minst lika viktig som rekrytering och där använder ju många sig av någon form av tidning för att hålla sina medlemmar ajour med vad som händer.
2015-08-11 kl. 08:19 #1398Stefan JonssonDeltagareAlla partier förlorar medlemmar som det ser ut idag, SD är möjligtvis undantaget eftersom dom växer kraftigt.
Men ska LPo växa behövs det aktiva medlemmar.
Jag bor för övrigt i Sundsvall och här ser det inte ut att finnas någon lokalavdelning.2015-08-11 kl. 10:58 #1399Danny BraatKeymasterJa Stefan antal medlemmar är ju inte mycket att skryta med så det skall vi nog tala ganska tyst om. Då är det nog bättre att prata om partiprogrammet som utvidgats betydligt efter det senaste årsmötet. Det finns 6 medlemmar i Sundsvalls kommun och ytterligare 6 om man tar hela länet. Så det är tveksamt om det räcker till någon kommun eller länsavdelning. När det gäller medlemsvärvning får man väl börja i närområdet och prata med vänner och bekanta i första hand. I de kommuner vi lyckats har det ofta handlat om någon lokal fråga som nedläggning av skolor eller räddningstjänst. Motståndet mot vindkraft engagerar också många på vissa håll.
2015-08-15 kl. 15:13 #1400Johan BarzelDeltagareStefan det bästa som du kan göra är att be någon som har insyn om kontakt uppgifter till de som finns i din kommun/län, så ni kan få till ett möte så ni kan samordna eventuella värvningskampanjer, 3 Personer räcker till för att starta en lokal eller länsavdelning , med en interimssyrelse
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.