Ang senaste årsmöte 2017

Startsida Forum Landsbygdspartiets interna forum Ang senaste årsmöte 2017

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Anonym
    Inaktiv

Jag får inget grepp om problemet på senaste årsmötet.
    Kan någon förklara mycket tydligt så man slipper gissa?
    Nåt med valberedening/ styrelse som gått in och
    gett egna förslag???
    Och att medlemmarna i valberedningen lämnade årsmötet???

Grunden för demokratin och i mina ögon
    hyperviktigt för ett ungt parti är att
    man inte ska behöva tveka på hur tillsättningen av ledamöter
    i styrelsen går till.
    Att hänvisa till att ” nu lämnar vi det här och jobbar vidare”
    fungerar inte.
    Dvs informera alla oss som inte var med på årsmötet
    klart om problemen utan hänsyn åt något håll
    så man får en sportslig att förstå!
    Hänvisning i trådarna finns till medlemswebben men här är det ju stendött!
    Nån som kan svara så alla ser???

Anonym
    Inaktiv

Hej Karin
    Diskussioner och olika åsikter har uppstått efter årsmötet om det genomfördes korrekt. Styrelsen har efter årsmötet analyserat vad som hände, hur det kunde hända och vilka åtgärder sombehövde vidtagas för att det inte ska hända igen.
    Huvudmotsättningarna handlade om valberedningens förslag och årsmötets förslag vid val av olika styrelseposter. Eftersomvi är ett parti somvuxit mycket under senaste åren jobbar vi hårt för att hela tiden se över och anpassa våra dokument somstadgar, policyn och olika handlingsplaner. Till nästa årsmöte har vi tagit fram en policy och anvisningar i form av en handlingsplan för hur valberedningen ska arbeta i förhållande till styrelse och årsmöte.
    Styrelsen består av ledamöter med olika lång erfarenhet av politiskt arbete och arbete i olika föreningar. Med detta svar vill vi försäkra dig att vi har analyserat och vidtagit de åtgärder som vi anser vara nödvändiga
    Hälsningar
    Margoth Hansen
    Ledamot i riksstyrelsen och ordförande i Landsbygdspartiet i Sandviken

Anonym
    Inaktiv

Tack för svar.
    Känner du till om det kommer en redovisning på styrelsens analys av vad som hände samt åtgärdsplanen?
    Karin

Johan Barzel
    Deltagare

Jag var på mitt första årsmöte någonsin, så här i efterhand tyckte jag en sak var lite egendomligt, att styrelsen la förslag till valberedning

Anonym
    Inaktiv

Ja, det fungerar inte att göra så, det blir jäv.
    Med tanke på att den situationen uppstod räcker det inte med interna diskussioner inom styrelsen samt åtgärdsplan, dvs hur man tänkt vidare…
    Det behövs en tydlighet mot alla medlemmar om innehållet i den interna diskussionen och redovsining av åtgärdsplanen.
    Det är det jag efterfrågar……

Helena Sedvall
    Deltagare

Alla har varit nya på jobbet någon gång och trots att man jobbat flera år på samma arbetsplats sker misstag, det kallas den mänskliga faktorn. Ingen är perfekt fast man önskar att man vore det. Misstag kommer fortsätta ske, vare sig det är 6 utespelare på isen, en felkörning från den vanliga färdrutten, ett feltryck på tangentbordet eller ett felaktigt beslut. Men det största misstaget är att inte lära av sina misstag. För det är trots allt det som gör oss till människor och för oss framåt.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.